Kültür-Sanat

Sina Koloğlu: Üzümlerimizin sadece yüzde 3'ünü şaraplık olarak işliyoruz

''30 milyar dolarlık dünya şarap pastasından aldığmız pay yılda 10 milyon dolar''

17 Ağustos 2023 11:56

Gazeteci-müzisyen Sina Koloğlu, "Winescape" projesi ve Türkiye'deki şarap sektörü hakkında sosyal medya paylaşımı yaptı. Koloğlu, ''Alkollü içecek sektörünün tanıtımı yapılamıyor'' dedi.

Koloğlu’nun sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımı şöyle:

Şarapta hüzün var!

Şarap ayrı bir kültür derler. Eşim meraklıdır, onun vasıtası ile biraz tadım nedir önemini anladım. Swiss Otel Büyük Efes'ten bir davet geldi. Yaz boyu devam eden, iki haftada bir, bu ülkede şarap üretimi yapan markaların tanıtıldığı 'Winescape'. Konuk Diren Şarapları. Şarap ile tanışmanın, onun dünyasına girmenin küçük bir yolculuğuydu benim için.

'Bağımız var'

Çok anlamlı bir projenin adı. Üzüm bağı var içinde. Tarihte, toprağın bağı var. Bize ait olan kültürün, türkülerin, yemeklerin, hatıraların bağı var.

Biraz da hüzün var aslında bu sloganın altında; yasaklar. Benim, sohbetlerimizde üç kuşak Tokat'ta üreticilik yapan Diren ailesinin son temsilcisi Ozan Diren'den edindiğim intiba.

Dünya bize 'şarap üretin' demiş

Öyküsü 1958 yılına gider Diren Şarapları'nın. Bir sonrasında, 70'li yıllarda bugün pek revaçta olan, Dimes meyve suları vardır. Ozan Diren söylüyor 'şaraplık üzümün en kalitelisinin yetiştiği bir enlem boylam var. Bu 30 - 50 arasıdır. Türkiye 36 - 42 arasında yer alır. Ki bu en ideal üzümlerdir diyebiliriz' diyor.

Bağ zengini olmak

Türkiye 4,2 milyon dönüm ile dünyadaki bağ alanının yaklaşık yüzde 6'sına sahip. Üzümlerimizin sadece, yüzde 3 kadarını şaraplık olarak işliyoruz. 191 kayıtlı üretici var Türkiye'de. Bu rakam neyi ifade eder diye anlamak adına sordum. İtalya' dan bir örnek verdiler; sadece Sicilya şehrindeki üretici sayısı bizdekinin 2,5 katıymış.

Pazarlama kültür üzerinden

30 milyar dolarlık dünya şarap pastasından aldığmız pay yılda 10 milyon dolar. Alkollü içecek sektörünün tanıtımı yapılamıyor. Çözüm; Proxi Marketing... Temsil edilen ruh, kültür ya da yaşam stili örnekleri tüketiciler ile buluşmak. Swiss Otel Büyük Efes'in yaptığı çok önemli bir iş. Kapılarını 'üstü kapalı cevher' e açmış. Bu işlerin başında, şarap ve pazarlama profesyonelleri var.

'Winescape' projesini Seray Kocaemre yapmış. Üreticilere, bu işin turizm ayağına ve projelere danışmanlık yapıyor.