Seçim 2024

CHP'den seçim kampanyası değerlendirmesi: "İttifakı sandıkta yapma çağrımız yerini buldu"

"İktidarın o montaj videolar gibi algı yönetiminden biraz daha uzakta bir çalışma yapıldı, pozitif bir dil kullanıldı"

03 Nisan 2024 09:11

CHP Medya ve Halkla İlişkilerden sorumlu Genel Başkan Yardımcısı ve Adana Milletvekili Burhanettin Bulut, CHP'nin seçim başarısını "Bu dönem seçimleri algı yönetiminden daha uzakta yaptık. Toplumun kendi sorunları üzerinden daha çok konu ettik. Bir diğeri de bu kutuplaştırıcı dilden toplum artık iyice usandı. Başta 2019’da partiler tarafından yapılan ittifakın bu defa sandıkta yapılması gerektiğine ilişkin söylemlerimiz yerini buldu" sözleriyle değerlendirdi.

"Toplum, ayrıştırıcı dilden usandı"

Bulut, “CHP’nin yerel seçimlerdeki tarihi başarısını neye bağlıyorsunuz” sorusuna şöyle yanıt verdi:

"Aslında birçok faktör var. Elbette başta iktidarın ekonomideki başarısızlığı olmak üzere etkisi var ama biraz kendimize de pay çıkaralım. Bu dönem seçimleri algı yönetiminden daha uzakta yaptık. Toplumun kendi sorunları üzerinden daha çok konu ettik. Genel Başkanımızın performansı en başta elbette, sanırım yaptığı miting sayısı 100’ü geçti. Belli hedeflemelerimiz vardı, onların üzerine çalışıldı. Bir diğeri de bu kutuplaştırıcı dilden toplum artık iyice usandı. Daha birleştirici... Başta 2019’da partiler tarafından yapılan ittifakın bu defa sandıkta yapılması gerektiğine ilişkin söylemlerimiz yerini buldu. Bir de CHP’nin kendi özelliğinden de kaynaklı; birçok parti belli özelliklerde ama CHP’ye baktığınızda 'altı ok' içerisinde değerlendirdiğinizde aslında toplumun tüm kesimlerine hitap eden bir parti. İçerisinde elbette sosyal demokratlar var, solcular var ama bunun yanında demokrat muhafazakarlar, demokrat milliyetçiler, demokrat Kürtler, bunların hepsine hitap eden bir parti ve 11 büyükşehrin beş yıllık çalışmasının da etkisi olduğunu da unutmak lazım."

"İktidarın algı yönetiminden uzakta bir çalışma yapıldı"

CHP’li Bulut, "14 Mayıs 2023 genel seçiminde de Türkiye ciddi bir ekonomik krizin içindeydi. Şu ana benzer bir ekonomik ve siyasi ortam vardı. Fakat böyle bir başarı elde edilememiştir. CHP bu seçimde neyi farklı yaptı" sorusunu şu sözlerle yanıtladı:

"Çok doğru tespit. Yani 14 Mayıs'taki ekonomik krizle bugünkü ekonomik kriz biraz daha derinleşti ama sonuçta orada da ekonomik kriz vardı. Gelir dağılımındaki eşitsizlik, yoksulluk sınırının altında kalanların büyüklüğü ortadaydı ama bu dönem belki iktidarın o montaj videolar gibi algı yönetiminden biraz daha uzakta bir çalışma yapıldı. Bir kere pozitif bir dil kullanıldı. 45 günlük yoğun bir propaganda zamanımız oldu. ‘İşimiz gücümüz Türkiye'deki mesaj: Biz belediyecilik hizmetini iyi biliyoruz ve bunu yapmaya hazırız. Genel siyaset elbette ama sonuçta bir sığınma limanına ihtiyaç var. Toplum kendi kültürünü yansıtabilmesi, iptal edilmeyen konserlerin yapılabilmesi, Cumhuriyet değerlerine sahip çıkılabileceği, pandemide olduğu gibi bir ihtiyaç anında yanlarında olunacağı, depremde olduğu gibi yardımlarda hızla hareket eden belediyecilik hizmetleri anlamında birleştirici bir dil vardı. İkincisi de yine kampanyada çok net görüldü. Toplumda ayrışım yapmadan, yani belediyenin kapısından giren hiç kimsenin ne diline de inancına hiçbir sorgu yapmadan herkese eşit hizmet verme amacındaydı. O da çok iyi işlendi." (ANKA)