Bilim / Teknoloji

Apple, "insan deneyiminin yok oluşunu temsil ediyor" denilen reklamı için özür diledi

10 Mayıs 2024 08:34

T24 Dış Haberler

Apple, dev bir hidrolik presin aralarında müzik ve kitaplar da bulunan yaratıcı objeleri ezdiğinin görüldüğü iPad reklamının çektiği tepkinin ardından özür diledi. 

İlk olarak salı günü Apple CEO'su Tim Cook tarafından paylaşılan reklamda makinenin piyanodan metronoma, boya tenekelerinden heykellere birçok ürünü ezdiği görülüyor. Hidrolik pres tekrar açıldığında ise ezilen eşyaların yerini tabletin aldığı görülüyor ve "En güçlü iPad aynı zamanda en incesi" sloganı duyuluyor.

iPad'in bu kadar kültürel birikimi 5 milimetre derinliğindeki bir ürüne sığdırdığı iddiası, farklı yorumlara sebep oldu. Oyuncu Hugh Grant, reklamın "İnsanlık deneyiminin Silikon Vadisi eliyle yok edilmesini" temsil ettiğini söyledi. 

ABD'li film yapımcısı Justin Bateman da X platformunda reklam filmini eleştirerek," Niye Apple sanatı ezen bir reklam yaptı? Teknoloji ve yapay zeka genel olarak sanatı ve toplumu yok etmeyi hedefliyor" yazdı. 

Apple, tepkilerin ardından reklamla ilgili eleştirileri kabul etti. 

Apple'ın pazarlama iletişiminden sorumlu başkan yardımcısı Tor Myhren, "Yaratıcılık Apple'da DNA'mızda var ve bizim için dünyanın her yerindekileri güçlü hissettiren ürünler tasarlamak çok önemli. Bizim hedefimiz kullanıcılarımızın kendilerine birçok şekilde ifade edebilmesini ve fikirlerini iPad aracılığıyla hayata geçirebilmelerini kutlamak. Bu video ile hedefi ıskaladık, özür dileriz" açıklamasında bulundu.