previous slide
previous slide

Zayıflamak isteyenler için yağ yaktıran ve tok tutan besinler

03 Ocak 2013 14:22

day line photo

İç Hastalıkları Uzmanı Dr. Ayça Kaya zayıflamak isteyenler için yağ yaktıran ve uzun sure tok tutan gıdalarla ilgili önerilerde bulundu. İşte o besinler:

day line photo

Yağ yaktıran gıdalar - Yeşil Çay: Yeşil çay içenler, içmeyenlere göre %45 daha yavaş kilo alıyor. İştah kesme konusunda çok başarılı olmasa da yağ yakımını ve kilo almayı belirgin bir biçimde yavaşlatıyor

day line photo

Kırmızı biber: Kırmızı biberin içindeki capsaicin maddesi metabolizmayı hızlandırıyor, vücut ısısını yükselterek enerji harcamaya neden oluyor

day line photo

C vitamini, öncelikle kivi: C vitamini yağ yıkım metabolizmasını hızlandırır. Kivi C vitamin bakımından en zengin gıdadır. Günde bir adet kivi insanın günlük C vitamini ihtiyacını rahatlıkla karşılamaya yetiyor

day line photo

Yağsız yoğurt: Günde üç öğün yenen yağsız yoğurt, vücudun hızlı bir şekilde yağ yakmasına yardımcı olur. Yoğurdun içeriğindeki yüksek kalsiyum ve protein kiloların sağlıklı bir şekilde verilmesini sağlar

day line photo

Su: Hücrelerin yaşamsal faaliyetleri, vücut fonksiyonlarının yerine getirilmesi vücudun su dengesinin korunmasıyla mümkün. Dolaşımı hızlandıran su, yağ yakımını da kolaylaştırıyor. Bu yüzden, zayıflama sürecinde günde en az 2,5 litre su içilmeli

day line photo

Tok tutan gıdalar - Yulaf kepeği: Yulaf kepeği insanı uzun sure tok tutuyor. Üstelik düşük glisemik indeksi sayesinde şeker metabolizmasının da dostu. Kan şekerini çok yavaş yükselttiği için ani iştah ataklarını önlüyor, geç acıkılmasını sağlıyor

day line photo

Brokoli: Brokoli, vitamin, lif, kalsiyum yönünden zengin. Brokolinin buharda haşlanıp, küçük parçalara bölünüp, üzerine limon, çok az zeytinyağı ve baharatla yenmesi öneriliyor

day line photo

Beyaz lahana: Beyaz Lahana çok düşük kalori değeri, içeriğindeki yüksek lif sayesinde tok tutan gıdalar arasında

day line photo

Yeşil kabak ve balkabağı: Yeşil kabağın idrar söktürücü etkisinin yanında kabızlığı giderici özelliği de var. Lif zengini balkabağı ise de iyi bir karoten, c ve e vitamini, potasyum ve magnezyum kaynağıdır, üstelik kalorisi de düşüktür

day line photo

Sütlü kahve: Light sütle yapılan bir hazır kahve, zayıflama sürecinde mükemmel bir içecek olacaktır. Ara öğünlerde içilebilen bir fincan kahve ile uzun süre tok kalınabilir

day line photo

Hayvansal protein: Her türlü hayvansal protein metabolizmayı çalıştırarak yağları yaktırır. Aynı zamanda tok tutar. Tavuk eti, yağsız köfte, balık, yumurta, kırmızı et veya peynir günlük beslenmede mutlaka olmalı

day line photo

Saf protein diyetlerinden uzak durulmalı. Hiç karbonhidrat tüketmeden sırf protein yediğinizde belki hızlı kilo verirsiniz ama kalpte ritim bozuklukları, kemik erimesi, tansiyon, kalp-damar ve gut gibi hastalıklara yakalanabilirsiniz

önceki galeriler önceki galeriler