21 Haziran 2025 16:45
Güncelleme: 21 Haziran 2025 17:09
Uz, Türkçe testinde anlam ve çıkarım sorularının ön planda olduğunu kaydederek, "Sosyal Bilimler testi ezber değil düşünme ve anlama yetisini sorguladı. Matematik testinde problem çözme odaklı soruların sayısal düşünme becerilerini öne çıkardığı, Fen Bilimleri testinde ise bilgiyi günlük yaşamla ilişkilendirme yetisinin ölçüldüğü anlaşılmaktadır." değerlendirmesini yaptı.
Sınavın başarıyla tamamlanabilmesi için süreyi verimli kullanmanın ve doğru sınav stratejileri geliştirmenin önemli olduğunun bir kez daha ortaya çıktığına işaret eden Uz, yıl boyunca uyguladıkları planlı ve disiplinli akademik program, düzenli deneme sınavları ve bireysel geri bildirim süreçleriyle öğrencilerin sınav performanslarını etkin şekilde desteklediklerine inandıklarını anlattı.
Doğa Koleji Türk Dili ve Edebiyatı Bölüm Başkanı Emrah Özcan da Türkçe sorularını değerlendirdiğinde önceki yıllarla paralel olarak ağırlıklı biçimde anlam bilgisi sorularından oluşan ortalama zorluk düzeyinde bir sınav olduğunu belirtti.
Paragraf sorularının çok uzun olmamasına rağmen anlam yoğunluğu bakımından ayırt ediciliğinin yüksek olduğuna dikkati çeken Özcan, "Sınavda 33 anlam bilgisi, 7 dil bilgisi sorusuna yer verilmiş ve önceki senelerde yer alan çoklu kazanım üzerinden değil tek kazanım üzerinden sorulmuş; bu dağılım, TYT’nin son yıllardaki genel eğilimini sürdürdüğünü göstermektedir." değerlendirmesinde bulundu.
Doğa Koleji Tarih Bölüm Başkanı Emel Abay Kaya ise tarih sorularının hem içerik hem beceri boyutunda dengeli bir dağılım gösterdiğini gözlemlediklerini aktararak, soruların 9., 11. ve 12. sınıf müfredatlarına dayalı olarak hazırlandığını kaydetti.
9. sınıfa ait "töre" konulu soru ile 11. sınıftaki "Osmanlı ekonomisi ve yerli sanayi" konulu sorunun, öğrencilerin temel kavramları metin içinde anlamlandırmalarını gerektiren ve göreceli olarak kolay düzeyde değerlendirilen yorum soruları olduğunu anlatan Kaya, "12. sınıf konularından gelen “Kütahya-Eskişehir Savaşları” sorusu da benzer şekilde bilgiye dayalı olmaktan çok metni kavrama becerisini ölçen yapısıyla öne çıktı." değerlendirmesini yaptı.
Doğa Koleji Coğrafya Bölüm Başkanı Osman Nuri Yakupoğlu da coğrafya soruları, temel müfredat bilgilerini ölçmenin yanı sıra kavramsal düşünme ve yorumlama becerilerini öne çıkaran bir yapıya sahip olduğunu belirterek, iki sorunun harita okuryazarlığı becerisi ölçmeden çıktığını kaydetti.
Doğa Koleji Felsefe Bölüm Başkanı Sabri Yılmaz da Galile'nin deneyiyle ilgili bir metin, Kant'ın bilgi anlayışıyla ilgili bir metin, kuşkuculukla ilgili bir metin, varoluşçulukla ilgili metinlerin yorumunun istendiğini aktardı.
Doğa Koleji Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bölüm Başkanı Abdullah Albayrak da Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi branşına ait soruların bilgiyle birlikte öğrencilerin algılama becerisini ve yorum kabiliyetini ölçecek nitelikte olduğunu vurgulayarak, soruların tüm lise müfredatından hazırlandığını belirtti.
Doğa Koleji Matematik Bölüm Başkanı Hülya Eraslan da testin özellikle problem sorularıyla birlikte yalnızca işlemsel değil, düşünsel becerileri de ölçen yapıya büründüğüne işaret etti. Testin 30 matematik ve 10 geometri sorusundan oluştuğuna dikkati çeken Eraslan, "Testte, soruların büyük bir bölümü temel kazanımlara dayansa da metin yoğunluğu yüksek, çok yönlü düşünmeyi ve doğru stratejiyle çözüm üretmeyi gerektiren problem soruları öğrencileri zorladı. Bu yılki sınav, özellikle okuduğunu anlama ve yorumlama becerisi güçlü olan adayların öne çıktığı bir sınav olarak dikkati çekti." ifadelerini kullandı.
Fizik, kimya ve biyoloji sorularının zorluk seviyesi de orta düzeydeydi. (AA)
© Tüm hakları saklıdır.