Ekonomi

Karadeniz'in ihracat lideri Trabzon

İhracatta en fazla payı 1 milyon 369 bin dolarla Trabzon aldı

11 Şubat 2017 15:31

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, 2016'da Karadeniz Bölgesi'nden yapılan toplam ihracat, bir önceki yıla kıyasla değer bazında yüzde 10 azalarak, 3 milyon 391 bin dolar olarak gerçekleşti. Bu dönemde ihracatta en fazla payı 1 milyon 369 bin dolarla Trabzon aldı. Kentin ihracatı 2015 ile karşılaştırıldığında değer bazında yüzde 11,4 geriledi. Trabzon'un bölge ihracatı içindeki payı ise yüzde 40 olarak hesaplandı.

Anadolu Ajans'ının haberine göre, önceki yıla oranla ihracatı yüzde 10 azalan Samsun, geçen yıl 358 bin dolarlık ihracatıyla ikinci sırayı aldı. Aynı dönemde yüzde 14,2 artışla ve 245 bin dolarlık ihracatıyla Karabük üçüncü sırada yer aldı.

"İhracatta Trabzon lider konumda"

Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği (DKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Hamdi Gürdoğan yaptığı açıklamada, Karadeniz Bölgesi ihracatının yüzde 40'ını tek başına Trabzon'un sırtladığını söyledi.

Gürdoğan, "Karadeniz Bölgesi'nden 2016 yılında 3 milyon 391 bin 929 dolar tutarında ihracat gerçekleştirilmiş olup, bu ihracatın da yüzde 40'ına tekabül eden 1 milyon 369 bin 184 dolarlık kısmı Trabzon tarafından gerçekleştirilmiştir. Bu rakamla da 18 ilin yer aldığı Karadeniz Bölgesi'nden en fazla ihracat yapan Trabzon olmuştur." diye konuştu.

Gürdoğan, Trabzon'un her yıl geleneksel olarak ihracatta liderliği sırtladığını belirterek, "2016 yılında Türkiye geneli en fazla ihracat yapan il sıralamasında da Trabzon 14'üncü olmuştur. İhracat kültürü ve performansı açısından önemli̇ potansi̇yeller i̇hti̇va eden Trabzon'un, bundan sonraki̇ yıllarda da i̇hracatını artırarak, daha üst noktalara ulaşacağına inanıyoruz." ifadelerini kullandı.

İhracatçıların da birtakım sorunlarla karşılaştığını dile getiren Gürdoğan, şöyle devam etti:

"İhracatçının karşılaştığı sorunların çözümü i̇le altyapıdan kaynaklı eksi̇kli̇kleri̇n gi̇deri̇lmesi̇yle Trabzon ve hi̇nterlandı i̇lleri̇n i̇hracatı çok daha üst noktalara ulaşacaktır. Çünkü bulunduğumuz bölgeye yakınlık avantajı i̇le hi̇tap eden pazarlar ve ülkeler çok önemli̇ potansi̇yeller i̇hti̇va ediyor ancak altyapı eksi̇kli̇kleri̇mi̇z, fi̇nansman sıkıntıları ve bürokrati̇k engeller nedeni̇yle bölge i̇hracatçıları bu potansi̇yellerden i̇steni̇len ölçekte faydalanamamaktadır."