Gündem

Hepsiburada, deprem sonrası fiyat artışı yapan mağazaların ürünlerini satışa kapattı

Deprem çantası / temsili görsel

29 Nisan 2025 15:40

Güncelleme: 29 Nisan 2025 15:44

Hepsiburada, 23 Nisan’da İstanbul çevresinde hissedilen 6,2 büyüklüğündeki depremin ardından talep gören ürünlerde fiyat artışı yapan mağazaları tespit ederek ilgili ürünleri satışa kapattı.

Hepsiburada’nın yaptığı fiyat takip çalışmasında 23 Nisan’daki depremin hemen ardından, deprem çantası, çadır, düdük ve ilk yardım seti gibi 4 bini aşkın acil durum ürününün yüzde 95’inde satıcılar tarafından fiyat değişikliği yapılmadığı belirlendi. Ürünlerin yüzde 3’ünde fiyat artışı tespit edildi. Ürünlerin yüzde 2’sinde ise fiyat düşüşü gözlemlendi. Hepsiburada, depremin hemen sonrasında fiyat artışı yapılan ürünleri satışa kapattı.

Hepsiburada Kurumsal İlişkiler, İletişim ve Sürdürülebilirlik Başkan Yardımcısı Cem Tanır, konuyla ilgili yaptığı açıklamasında şunları söyledi:

  “Zor zamanlar, dayanışmanın değerini daha da artırıyor. Deprem sonrasında artan ürün talebi sırasında indirim uygulayan iş ortaklarımıza teşekkür ediyoruz. E-ticaret teknolojik altyapısıyla hem yanlış uygulamaları engellemek hem de iyi uygulamaları öne çıkarma ve destekleme fırsatı sunuyor.  Haksız uygulamaların engellenmesi için kamu paydaşlarımızla işbirliği içinde çalışıyoruz. Toplumsal sorumluluk ve dayanışma bilinciyle hareket eden mağazalara komisyon avantajı sağlayarak örnek ticari uygulamaları da desteklemeyi ve büyütmeyi hedefliyoruz. Aynı amaçla önümüzdeki 2 haftalık süreçte ilk yardım ve acil durumlara hazırlık ürünlerinde geçerli olacak %10 kampanyasını da hayata geçirdik. Yaşanabilecek tüm afet ve olağanüstü durumlarda da hassasiyetle hareket etmeye devam edeceğiz.”