İrlanda, Nepal, Suudi Arabistan, Cibuti, Belçika, Endonezya, Somali, Norveç, Sırbistan, Togo, Mozambik, Ruanda, Uganda ve Yemen vatandaşı birer kişinin de uçaktta olduğu kaydedildi.
Etiyopya Havayolları bir yolcunun da BM Pasaportu taşıdığını bildirdi. Bazı yolcuların Nairobi'deki bir BM toplantısına gittikleri düşünülüyor.
Bir BM kaynağı, en az 10 kişinin BM bağlantılı olduğunu ve bunlar arasında serbest çalışan çevirmenlerin de bulunduğunu kaydetti.
Dünya Gıda Programı Genel Müdürü David Beasley de kurumun yedi çalışanının kazada öldüğünü belirtti.
Uçak hakkında ne biliniyor?
737 Max-8 uçağı, 2017'den bu yana kullanılan görece yeni bir model.
Boeing, kazadan büyük üzüntü duyduklarını ve teknik yardım için bir ekip yollamayı teklif ettiklerini duyurdu.
Geçen Ekim ayındaki Lion Air kazasının ardından yapılan soruşturmada, pilotların Boeing 737 Maş modelindeki yeni bir özellik olan, motorun durmasını önleyen otomatik sistemle sorun yaşadıklarını söylemişlerdi.
Pilotların çabalarına karşın, sistemin uçağın burnunu aşağı çektiği kaydedilmişti.
Henüz Etiyopya Havayolları uçağında böyle bir sorun yaşanıp yaşanmadığı bilinmiyor.
Etiyopya Havayolları'nın güvenlik sicili nasıl?
Etiyopya Havayolları, Afrika'da birçok noktaya uçmasıyla gözde bir şirket haline geldi. Çünkü Afrika'daki birçok şirket, genelde kıta dışındaki yerlere uçuyor.
Şirketin iyi bir güvenlik sicili bulunmasına karşın, 2010'da bir uçağı Beyrut'tan kalktıktan kısa bir süre sonra Akdeniz'e düşmüş ve 90 kişi hayatını kaybetmişti.
Etiyopya Havayolları'nın en çok ölümlü kazası, 1996'da yine Addis Ababa'dan Nairobi'ye giden bir uçağın kaçırılmaya çalışılması sırasında yaşanmıştı.
Uçağın yakıtı bitince, motorlardan biri durmuş ve pilotlar suya acil iniş yapmaya çalışmıştı. Ancak Hint Okyanusu'ndaki bir mercan adasına çarpmaları sonucu, uçaktaki 175 kişiden 123'ü hayatını kaybetmişti.