2018 yılı faaliyet raporunda 42,3 milyon TL kâr öngören ÇAYKUR, yılı 657 milyon lira zarar ile kapatmıştı. Aslan zarara dikkati çekerek, “12 bin 500 çalışanı ile çay sektöründe ülkenin en büyük kuruluşunun zarar ettiğine inanmak mümkün değil. Türkiye’nin kuru çay piyasasında yüzde 45-50 pazar payına sahip ÇAYKUR zarar etmiyor, ettiriliyor. ÇAYKUR’un reklam işlerini yürüten ÇAYTAŞ şirketi 290 milyon lira reklam gelirine sahip. Sayıştay raporlarıyla ortaya çıkan bu rakam, ÇAYKUR’un adım adım zarar ettirildiğinin bir kanıtı” dedi.
Arka arkaya üç yıl boyunca kâr eden ÇAYKUR’un Varlık Fonu’na devredildiği 2017 yılı ve sonrasında zarar etmesinin tesadüf olmadığını vurgulayan Aslan, “ÇAYKUR için ‘Zarar ediyorsa satılsın’ algısı oluşturularak özelleştirmenin önü açılmak isteniyor. ÇAYKUR’un özelleştirilmesine karşı ÇAYKUR işçilerini ve çay üreticilerini kuruma, ürününe ve toprağına sahip çıkmaya çağırıyoruz.