T24 Dış haberler
Boeing'in kısa süre arayla teknik problemler sebebiyle iki kez çakılan uçakları 737 MAX 8'lerin test sürecinden bazı belgeleri ABD Federal Havacılık Kurumu'na (FAA) teslim ettiği ve bunların içerisinde endişe verici "kule-pilot konuşmaları" olduğu ifade edildi.
The Seattle Times'a konuşan bir üst düzey Boeing yöneticisi, Endonezya ve Etiyopya'daki kazalara sebep olduğu düşünülen MCAS anti-stall sistemi hakkında test sürecinde şikayetler olduğunu ifade etti. Dökümanlara göre Boeing'in kıdemli test pilotlarından Mark Forkner, test simülatöründe uçağın "korkunç derecede dengesiz hareketler" sergilediğini ve denetlemecilerin uçakların tekrar uçmasına izin vermesi için "jedi zeka oyunları" gerekeceğini söyledi.
“Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS)” adı verilen bir sistemin seyir halindeki 737 MAX 8'lerin hız datalarını yanlış yorumlayıp uçağın burnunu otomatik olarak aşağı çektiği belirtilmişti.
Forkner'ın ifadeleri içinde ABD Federal Havacılık Kurumu'na da hakaretler olduğu bildirildi. Boeing yöneticisi, Forkner'ın kendi avukatını tuttuğunu, bu yüzden "şirketin ne yaptıklarını bilmediğini" ifade etti.
MCAS sisteminin uçağın kullanıcı rehberinden çıkarılmasının kaza yapan iki uçağın da pilotlarını "anti-stall sistemi" uçağın burnunu aşağıya çekince çaresiz bıraktığı belirtilmişti. MAX 8'e özel bu sistemin rehberden çıkarılmasını Forkner talep etmişti.