İngiltere Premier Lig ekibi Arsenal'in forma sponsoru Adidas'ın İngiliz devi için sosyal medyadan başlattığı kampanya, kötü niyetli kullanıcıların hedefi haline geldi. Yapay zeka ile çalışan bir API sayesinde kullanıcıların isimlerini forma arkasına yazarak satışa imkan veren kampanya, Yahudi ve siyahlara yönelik ırkçı rumuzlarla trollendi. Adidas, 'Masum Hitler', 'Bütün siyahlar ölsün' gibi içeriklerle atılan otomatik mesajları silmek zorunda kaldı.
Twitter üzerindeki Arsenal taraftarları için yapay zeka kullanan bir API yaratan Alman şirket, kullanıcılarından #daretocreate hashtagini kullanmalarını istedi. Kullanıcı adını yeni formaların sırt kısmına yazan uygulama ile ortaya çıkan görsel, Adidas İngiltere tarafından gönderilen otomatik bir mesaj ile taraftarla paylaşılıyor ve internet üzerinden anında satın alması sağlanıyordu.
Birçok kişinin ismi formalarda yer alırken, marka bu görselleri sosyal medyadan paylaştı. Ancak bu süreçte ırkçı ve hakaret bazı içeren kullanıcı isimleri gözden kaçtı.
Bunlar arasında 2007 yılında Portekiz'de kaybolan İngiliz çocuk Madeline McCann, futbol tarihinin en büyük trajedilerinden biri olan 96 kişinin öldüğü Hillsborough felaketiyle dalga geçen @96wasnotenough (96 yeterli değil), antisemitik @innocenthitler (Masum Hitler), @GasAllJewss (Tüm Yahudileri gazlayın) ve siyahlara ırkçılık yapan @DieAllNiggers (Bütün siyahlar ölsün) gibi skandal kullanıcılar da vardı.
Bu isimlerin yazıldığı forma görüntülerinin paylaşılmasıyla, kampanya skandala dönüştü.
Bir marka yetkilisi konuyla ilgili CNN'e kısa bir röportaj verirken, "Kötü niyetli bir azınlığın kampanyamızı sabote ettiğini fark edince bu duruma hemen bir son verdik. Twitter da konuyu inceliyor" ifadelerini kullandı.