T24 Dış Haberler
ABD'de yapılan son araştırmaya göre Amerikalıların büyük çoğunluğu haber okuduğunda "sinirli" ve "üzgün" hissettiğini belirtti.
ABD'li sosyal ve toplumsal araştırmalara imza atan araştırma şirketi Pew Research Center'ın son araştırmasına göre, haber tüketimi insanlarda olumsuz duyguları, olumlu duygulara kıyasen çok daha fazla çağrıştırıyor.
Son yapılan araştırmaya katılanların yüzde 42'si sıklıkla öfkeli hissettiğini söylerken, yüzde 42'si de bazı durumlarda haber tüketiminin sinirli hissetmelerine yol açtığını dile getiriyor. Yüzde 16'lık bir dilim asla öfkeli hissetmediğini söylüyor.
Bununla beraber haber tüketiminin sıklıkla üzüntüye sebebiyet verdiğini söyleyenlerin oranı yüzde 38. Bazen üzüldüklerini belirtenlerin oranı yüzde 43 olurken, asla üzülmediğini belirtenler yüzde 18'lik bir dilime işaret ediyor.
Araştırmaya katılanların yalnızca yarısından daha azı (yüzde 46) haber tüketiminin gerçekten bir "bilgi edinme" sürecine dönüştüğünü belirtti.
Katılımcıların siyasi pozisyonları ve parti tercihleri incelendiğinde ise haber tüketimi noktasında Demokratların, Cumhuriyetçilere göre daha "endişeli" ve "mutsuz" yani negatif duygulara sahip oldukları kaydedildi.
İnsanlar, haberleri değerlendirirken temelde yatan isteklerinin haberin "veriye dayandırılması", "daha olumlu duyguları çağrıştırması" ve çeşitli tarafların sözcülüğünü yapmayan "şeffaf" bir aktarım mekanizması olması gerektiğini ifade ediyorlar.