Son yıllarda ‘Instagram fenomeni’ kavramı hayatımıza girdi; kullanıcılar daha fazla beğeni almak için çeşitli filtreler veya fotoğraf düzenleme araçları gibi çeşitli yöntemler deniyor. Instagram her ne kadar ‘belli bir güzellik algısını empoze ettiği’ konusunda eleştirilse de; kullanıcılar tarafından test edilen bu yöntemler, kişilerin ‘bu güzellik algısına uymak için’ kendilerine benzemeyen fotoğraflar paylaşmadan daha fazla beğeni kazanmasını sağlıyor.
Mavi rengin baskın olduğu bir fotoğraf yükleyin. Araştırmalara göre mavi renkli fotoğraflar diğerlerine göre yüzde 24 daha fazla beğeni kazandırıyor. Yukarıda Instagram’ın resmi hesabından paylaştığı iki fotoğraftan kedi fotoğrafı 1.1 milyon beğeni alırken, mavi rengin yoğun olduğu sağdaki fotoğrafın 1.5 milyon beğenisi var.
Fotoğraf filtresi kullanın. Bir dönem filtre kullanılmadan paylaşılan fotoğrafları “No Filter” etiketiyle paylaşmak popüler olsa da istatistiklere göre filtre kullanmak (özellikle ‘Mayfair’ isimli filtre) yüzde 21 daha fazla beğeni kazandırıyor.
Yüzünüzü gösterdiğiniz fotoğraflar yüzde 35 daha fazla beğeni getiriyor. Ünlü manken Gigi Hadid’in yüzünü gösterdiği soldaki fotoğrafın 1.3 milyon beğenisi varken, sağdaki fotoğrafın 1.5 milyon beğenisi var.
Fotoğrafları paylaştığınız saate dikkat edin. Instagram’ın yeni algoritmasına göre paylaşım yaptığınız ilk saatte daha fazla beğeni alırsanız ilerleyen saatlerde erişeceğiniz kullanıcı sayısı artıyor. Araştırmalara göre seyahat fotoğrafları için cuma günleri 09.00-13.00 arası, eğitim ile ilgili paylaşımlar için perşembe günleri 16.00, teknoloji içerikleri için pazartesileri 14.00 ve yiyecek görselleri için cuma günleri 14.00 en popüler saatler.
Konum eklemek gönderiyi görecek kullanıcı sayısını yüzde 79’a kadar arttırıyor.
Sarı, kırmızı, turuncu gibi sıcak renklerin baskın olduğu fotoğraflar soğuk renk skalasına sahip fotoğraflara göre daha fazla yorum kazandırıyor.